måndag 21 februari 2011

Howard...

Hej hopp!

Igår var vi och kikade på möbler till loungen. Önskemålet var att få plats med fyra Howardfåtöljer helst fem... och det får vi.. tjohooo!!
Igår kväll gjorde jag och Ulf mallar som vi sedan la ut på golvet och flyttade runt och det kändes riktigt bra när vi var färdiga! Kruxet är att vi kommer platsbygga skåp under fönstren med en bred skiva uppe på som bildar breda fönsterbrädor och under funktionella skåp där man får plats med  glas, spel, ljudanläggning och andra bra att ha saker... Sen ska man kunna komma förbi in till köksavdelningen och även bort till en gästtolalett.
Så det får inte plats så jätte stora och många fåtöljer.

Men vi har i alla fall bestämt oss för Engelssons Howard medium fåtölj.
Sen var det ju det här med tyger....
Vitt vitt vitt är ju färgen jag älskar mest på möbler mm.  Men jag tror att vi ska vara lite
crazy och slå till på lite färg!!! Vi fastnade för ett enfärgat jeansblått tyg och den randiga ovan. Vi tror att vi vill ha tre av den enfärgade och en av den randiga! Är man helt tossig om man väljer olika tyger på fåtöljerna?? Jag tycker det skulle vara lite kul. Vad tycker ni??

Kram Mia

3 kommentarer:

  1. Hej vad kul att hitta hit (via Annaleenas Hem). Härliga bilder. Jag står också i valet o kvalet när det gäller Howardfåtölj... Om vi ska ha en vit fåtölj från Engleson, eller en i linne från Artwood som är en leverantör till min butik. Jag kan inte bestämma mig så det blir liksom inget köp... hopplöst haha. Får väl låta min man välja. :) mvh Lina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Låter som det kommer bli ett mysigt rum. Ni har redan kommit långt i inredningsprocessen. Vi kommer flytta in först och sedan köpa möbler. Det känns som man vill bo in sig lite först före man köper möbler. På övervåningen är jag lite sugen på och ha en liten fåtöljgrupp istället för soffa. Men jag vet inte om Howardfåtöljen är för stor. Vi kanske kan låna era mallar och testa ;)
    Ha en mysig kväll!

    Kram Josefine

    SvaraRadera
  3. Mia....
    Det kommer att bli fantastisk!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning, det gör mig så glad :O)